تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 20:25
کد خبر : 73491

مراحل ثبت نام در زیرسامانه بیمه بیکاری در پروتال جامع روابط کار تشریح شد

مراحل ثبت نام در زیرسامانه بیمه بیکاری در پروتال جامع روابط کار تشریح شد

جارستان: فرایند مراحل اجرایی ، مدارک مورد نیاز و توضیحات لازم بمنظور ثبت نام مقرری بگیران بیمه بیکاری اطلاع رسانی گردید. به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، براساس فلوچارت طراحی شده ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در زیرسامانه بیمه بیکاری شامل کارت پایان خدمت یا معافیت

جارستان: فرایند مراحل اجرایی ، مدارک مورد نیاز و توضیحات لازم بمنظور ثبت نام مقرری بگیران بیمه بیکاری اطلاع رسانی گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، براساس فلوچارت طراحی شده ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در زیرسامانه بیمه بیکاری شامل کارت پایان خدمت یا معافیت ، آخرین مدرک تحصیلی ، صفحه اول دفترچه درمانی با ارائه شماره بیمه ، یک قطعه عکس سه در چهار ، آخرین قرارداد ، دادخواست و دادنامه قطعی مراجع حل اختلاف کار در مورد کارگران اخراجی می باشد .

همچنین کلیه کارگرانی که تاریخ بیکاری آنها از اول اسفند ۱۳۹۸ به بهد باشد باید علت بیکاری را ( اتمام قرارداد – اخراج – اخراج در اثناء قرارداد ) انتخاب نمایند و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند درصورت عدم بارگذاری مدارک مشمول بیمه بیکاری نخواهند یود .

درتوضیحات ضروری این فرایند یادآور می گردد که تکمیل و بارگذاری فیلدهای ستاره دار الزامی است .

درپایان هرمرحله ابتدا تیک تایید اطلاعات را زده و پس از دریافت پیام و زدن دکمه تایید وارد مرحله بعد شده و مطمئن شوید که اطلاعات با موفقیت درج گردیده و از مراجعه حضوری یا تلفنی برای پیگیری درخواست خودداری نموده و صرفاً منتظر اعلام نتیجه از طریق پیامک باشید .

کدرهگیری ارائه شده امکان پیگیری درون سامانه را ندارد لذا به قسمت گزارشهای کارگری مراجعه نمایید .

پس از بررسی درخواست توسط اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، درصورت مشاهده نقص یا اشتباه در اطلاعات ، پیامک نقص مدارک برای متقاضی ارسال خواهد گردید .

دراین مرحله متقاضی از طریق ورود به سامانه جامع روابط کار با نام کاربری و گذرواژه به پنجره واخد خدمات رفته و وارد کارپوشه می گردد . در قسمت ( تمام ورودی های من ) بخش تکمیل درخواست را مشاهده مینماید . درصورتی که پیغام (( اطلاعات شما نیاز به بازنگری دارد )) رویت شد میتواند در همین صفحه رفع نقص یا ویرایش اطلاعات را انجام دهد و در پایان تیک گزینه ارسال را انتخاب و با مشاهده پیغام (( تراکنش موفق )) گزینه تایید و ارسال را انتخاب نماید .

شایان ذکر است در مرحله آخر و پس از اعلام تاریخ بیکاری ، چنانچه تاریخ ثبت درخواست تا تاریخ بیکاری بیشتر از ۳۰ روز گذشته باشد برای افرادی که در سامانه بیمه بیکاری ( bimebikari.mcls.gov.ir ) ثبت نام نموده اند عکس درخواست و کدرهگیری اخذ شده را بارگذاری و سایر افراد می بایست رای هیات حل اختلاف اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را جهت احراز موجه نمودن در قسمت مربوطه بارگذاری نمایند .

نشانی محل کار از حیث استانی ، شهرستانی و منطقه شهرداری باید به دقت تکمیل گردد چرا که ارجاع و بررسی پرونده براساس آن صورت می گیرد .

خاطرنشان میسازد مسیر فلوچارت اقدامات شامل مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت جهت احراز هویت و دریافت نام کاربری و گذرواژه ، تهیه مدارک مورد نیاز و اسکن آنها جهت بارگذاری ، مراجعه به سامانه جامع روابط کار به نشانی www.prkar.mcls.gov.ir ، پنجره واحد خدمات بخش اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری ، مسیر درخواست بیمه بیکاری ، درج اطلاعات تماس و نشانی محل سکونت و اطلاعات تکمیلی و … است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.